
Pobrałem plik instalacyjny 'setups2h0982.exe' (lub nowszy) i zainstalowałem Socks2HTTP. Co dalej?
Możesz skonfigurować program kiedy on jest uruchomiony. To, że aplikacja pracuje w tle możemy poznać po ikonie w zasobniku systemowym (część paska narzędzi na przeciwnym końcu niż przycisk Start. Tam jest np. zegar).
Kiedy będę wiedział, że Socks2HTTP jest uruchomiony (że pracuje)?

Pierwsze światełko pokazuje połączenie do serwera proxy http,
Drugie światełko pokazuje status socks2http wobec wewnętrznego serwera socks,
Trzecie światełko pokazuje połączenie do bramki
Co powinno być ustawione (wpisane) w zakładce ''Proxy Configuration'' ?
(Menu konfiguracyjne programu Socks2HTTP)
Twoja zakładka ''Proxy Configuration'' powinna wyglądać tak:
a) jeśli nie używasz http proxy:

b) jeśli używasz http proxy:

Jeśli NIE MASZ informacji o swoim http proxy wciśnij przycisk: ''Try to detect proxy now''
Co powinno być ustawione (wpisane) w zakładce ''Proxy Authentication''?
(Menu konfiguracyjne programu Socks2HTTP)
Twoja zakładka ''Proxy Authentication'' powinna wyglądać tak:

c) Co powinno być ustawione (wpisane) w zakładce ''Gateway Configuration'' ?
(Menu konfiguracyjne programu Socks2HTTP)
Twoja zakładka ''Gateway Configuration'' powinna wyglądać tak:

user_id - To jest Twój identyfikator użytkownika bramki programu socks2http który został wysłany do ciebie e-mailem po uprzednim zarejestrowaniu się u producenta
Jeśli nie masz identyfikatora użytkownika bramki to możesz taki otrzymać (niestety w wersji Trial - po określonym czasie program przestaje działać) po naciśnięciu przycisku ''Obtain Trial ID''.
Co powinno być ustawione (wpisane) w zakładce ''Security''?
(Menu konfiguracyjne programu Socks2HTTP)
Twoja zakładka ''Security'' powinna wyglądać tak:

Konfiguracja określonych programów
a) Ustawienia w KaZaA / KaZaA Lite
Na pasku menu wybierz: Tools (Narzędzia), Options (Ustawienia), Firewall (Bariera ochronna).
Upewnij się czy twój ekran konfiguracyjny wygląda tak:

Spróbowałem wszystkiego i jestem zablokowany, co mogę zrobić?
Upewnij się czy używasz najnowszej wersji programu, którą możesz pobrać z: http://www.totalrc.net/s2h
Jeśli to nie pomoże to:
1. W zakładce Troubleshooting (patrz TUTAJ) wpisz prawidłową nazwę pliku np. c:\temp\abc.log
oraz
Log level ustaw na ''more details''(v.0.9x) lub 5000(v.0.8x).
2. Zrestartuj program socks2http
3. Uruchom swoje oprogramowanie klienckie
4. Kiedy i to nie pomoże - zamknij program socks2http i wyślij email z załączonym plikiem .log na adres: support_socks2http@totalrc.net.
Jeśli plik .log jest większy od 1 MB to skompresuj go np. w programie WinZip i dodaj do niego zrzuty ekranowe (lub szczegółowe opisy) konfiguracji socks2http a także konfiguracji programów klienckich. (Zrzuty ekranowe zrobisz naciskając klawisz [PrintScreen], następnie otwierasz np. program graficzny 'Paint' i naciskając [Ctrl] + [V] - wklejasz zrzut ekranowy ze schowka. Teraz wystarczy zapisać obrazek).
Kiedy uruchamiam program to wyświetla, że port 1080 nie jest dostępny
Tak się może zdarzyć gdy inny program lub inna wersja socks2HTTP zajmuje port 1080.
Aby to sprawdzić:
- uruchom ''netstat -an'' w linii komend
- sprawdź np. w ''Eksploratorze Windows'' czy nie ma zainstalowanej na twardym dysku innej wersji Socks2HTTP.
Jeśli to nie pomogło to możesz ściągnąć i uruchomić bardzo dobry program użytkowy - ''Active Ports''

PZDR
P.S
pozwyższy opis powstał dzieki pomocy użytkownika kefir,