Kolega ma drukarkę Lexmark X3650, system operacyjny Windows 7 (64 bitowy). Drukarka działała prawidłowo, jednak w którymś momencie działać przestała z nieznanego mi powodu. Pojawiało się okienko informujące, jeśli dobrze pamiętam, że drukarka nie została znaleziona. Nie mam płyty ze sterownikami, a kolega prawdopodobnie odinstalował sterownik.
Po ponownym uruchomieniu komputera i podłączeniu drukarki kablem USB, Windows usiłował mi automatycznie zainstalować drukarkę. Pojawiła się informacja "Niepowodzenie instalacji oprogramowania sterownika urządzenia. Lexmark 3600-4600 Series: Niepowodzenie".
Niestety, nie byłem w stanie znaleźć sterowników do tej drukarki dla mojego systemu operacyjnego. Strona Lexmark (http://support.lexmark.com/index?locale=en&page=product&productCode=LEXMARK_X3650&segment=SUPPORT&userlocale=EN_US&frompage=null#1) informuje mnie, że "This core package includes only 32-bit printer drivers and scan drivers for Microsoft Windows". W związku z tym pobrałem http://downloads.lexmark.com/downloads/cpd/lc3600en32.exe dla wersji 32-bitowej. Instalator przy okazji zainstalował mi również Driver Detective trial. Instalator sterownika 32-bitowego twierdził, że znalazł stary sterownik, który musi zostać usunięty. Zdziwiło mnie to trochę, bo w opcjach drukowania nie była widoczna żadna drukarka, ale zgodziłem się. W trakcie deinstalacji sterownika wystąpił błąd, więc usunąłem go ręcznie przez Panel Sterowania.
Niestety, instalacja przy użyciu tego sterownika się nie udała. Były dwie możliwości, instalacja drukarki na komputerze po raz pierwszy albo instalacja drukarki na nowym komputerze. Żadna z tych opcji nie opisuje mojej sytuacji (instalacja drukarki na tym samym komputerze po raz kolejny), więc najpier wybrałem opcję drugą. Niestety, wystąpił błąd, którego komunikatu nie przepisałem. Zdeinstalowałem sterownik i od nowa chciałem zainstalować, ale tym razem wybrałem opcję pierwszą. Na końcu wybrałem opcję "Connect USB Cable Now. It may take a moment for the computer to recognize your printer after you connect the cable". Niestety, nie rozpoznał mi drukarki. Moim zdaniem kabel USB działa dobrze, ponieważ po odpięciu/podpięciu kabla słyszę odpowiadający tym czynnościom dźwięk w Windowsach.
Włączyłem skanowanie w Driver Detective, jednak ten program jest bezużyteczny w wersji trial, a nie będę kupował pełnej wersji. Pobrałem program Aida64. W zakładce "sprzęt" -> "drukarki" widzę "Lexmark 3600-4600 Series (Domyślnie)" oraz "Stan: Nieznane", natomiast w "Panel sterowania -> Sprzęt i dźwięk -> Urządzenia i drukarki" zielony znaczek przy "Lexmark 3600-4600 Series".
Sprawdziłem więc, czy da się wydrukować dokument. Po wysłaniu drukowania do drukarki (tym razem ją widział na liście drukarek w opcjach drukowania) pojawił się komunikat: "Wykryto niewłaściwy port. Bieżące zadanie drukowania zostało anulowane. Ta drukarka może być obsługiwana jedynie przy użyciu kabla USB. Bieżące ustawienie oprogramowania nie umożliwia korzystania z portu USB. Upewnij się, że * drukarka jest podłączona przy użyciu kabla USB, * drukarka jest ustawiona na obsługę portu USB".
W jaki sposób mogę umożliwić systemowi drukowanie na tej drukarce?
Pozdrawiam!